Przedmiot jest przeznaczony dla studentów semestru 7 (studia niestacjonarne)
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawami grafiki komputerowej oraz podstawami interakcji człowieka z komputerem. Nacisk położony jest przede wszystkim na wizualne metody interakcji. Tak więc zajęcia obejmują (oprócz metod grafiki komputerowej) różne aspekty przetwarzania, analizy i rozpoznawania obrazów: np. filtry, operacje morfologiczne, przekształcenia globalne, transformaty, segmentacja i detekcja konturów.
Oprócz tego omawiane są : (i) podstawowe pojęcia komunikacji człowieka z komputerem, (ii) różne modele interakcji człowiek-komputer, a także (iii) synteza, analiza i rozpoznawanie mowy, jak również (iv) ogólne zasady i wytyczne projektowania nowoczesnych i praktycznych interfejsów (w tym zagadnienia komunikacji z komputerami przyszłości).
W semestrze zimowym 22/23 zajęcia będą prowadzone stacjonarnie. Materiały wykładowe i laboratoryjne będą sukcesywnie zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu. Tutaj będzie również prowadzona "administracja" przedmiotu.
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
The course is intended for the final (7/8) semesters of undergraduate programs and/or the initial (1/2) semesters of graduate programs in computer science/engineering (or related disciplines). |
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
Przedmiot jest przeznaczony dla studentów semestru 6 (studia stacjonarne).
Głównym celem jest zapoznanie studentów z podstawami grafiki komputerowej oraz z ogólnymi zagadnieniami interakcji człowieka z komputerem. Skupiamy się przede wszystkim na wizualnych technikach interakcji. Tak więc nacisk położony jest (oprócz podstawowych metod grafiki komputerowej) na różne aspekty przetwarzania, analizy i rozpoznawania obrazów: np. filtry, operacje morfologiczne, przekształcenia globalne, transformaty, segmentacja i detekcja konturów.
Oprócz tego, krótko omawiane są podstawowe modele interakcji człowiek-komputer, ogólne zasady i wytyczne projektowania nowoczesnych i praktycznych interfejsów (w tym zagadnienia komunikacji z komputerami przyszłości), a także (bardzo pobieżnie) synteza i analiza mowy .
W semestrze letnim 21/22 wykłady i zajęcia laboratoryjne będą prowadzone stacjonarnie zgodnie z ogłoszonym planem semstru. Materiały wykładowe i laboratoryjne będą sukcesywnie zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu. Tutaj będzie również prowadzona "administracja" przedmiotu.
W przypadku konieczności przejścia na zajęcia zdalne utworzone będą strony na platformie MS Teams.
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
The course is intended for the final (7/8) semesters of undergraduate programs and/or the initial (1/2) semesters of graduate programs in computer science/engineering (or related disciplines). |
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
Przedmiot dla studentów niestacjonarnych studiów II stopnia (informatyka, semestr 2).
Przedmiot ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat różnych form kompresji i kodowania danych oraz celowości ich użycia w różnorodnych sytuacjach praktycznych. Studenci są zapoznawani z wybranymi metodami kompresji/kodowania danych i sposobami ich realizacji.
W semestrze zimowym 21/22 zajęcia będą prowadzone zdalnie na platformie MS Teams (patrz niżej) a materiały wykładowe i laboratoryjne będą sukcesywnie zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu. Tam również będzie prowadzona "administracja" przedmiotu.
Link do MS-teamu wykładów i laboratorium zostanie podany na stronie Moodle przedmiotu (oraz, prawdopodobnie, przesłany przez dziekanat bezpośrednio do zainteresowanych studentów).
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
Przedmiot jest przeznaczony dla studentów semestru 7 (studia niestacjonarne)
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawami grafiki komputerowej jak i z ogólnymi zagadnieniami interakcji człowieka z komputerem. Tematem wykładów są zagadnienia dotyczące przede wszystkim wizualnych technik interakcji. Tak więc nacisk położony jest (oprócz podstawowych metod grafiki komputerowej) na różne aspekty przetwarzania, analizy i rozpoznawania obrazów: np. filtry, operacje morfologiczne, przekształcenia globalne, transformaty, segmentacja i detekcja konturów.
Oprócz tego, krótko omawiane są: (i) podstawowe zagadnienia komunikacji człowieka z komputerem, (ii) różne modele interakcji człowiek-komputer, a także (iii) synteza, analiza i rozpoznawanie mowy, jak również (iv) ogólne zasady i wytyczne projektowania nowoczesnych i praktycznych interfejsów (w tym zagadnienia komunikacji z komputerami przyszłości).
W semestrze zimowym 21/22 wykłady będą prowadzone zdalnie na platformie MS Teams (patrz niżej), zaś laboratorium (wg aktualnego stanu) w sali A2009 bud.23. Materiały wykładowe i laboratoryjne będą sukcesywnie zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu. Tutaj będzie również prowadzona "administracja" przedmiotu.
Link do MS-teamu wykładów przedmiotu podany zostanie na stronie Moodle (oraz, prawdopodobnie, przesłany przez dziekanat bezpośrednio do zainteresowanych studentów).
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
W szczególności będą tu umieszczane materiały do laboratorium oraz tematy prijektów (tu równiez będzie sie składać rozwiązania).
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
Przedmiot jest przeznaczony dla studentów semestru 7 (studia niestacjonarne)
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawami grafiki komputerowej jak i z szerokim zagadnieniem interakcji człowiek-komputer. Tematem wykładów są zagadnienia dotyczące przede wszystkim wizualnych technik interakcji. Tak więc nacisk położony jest (oprócz podstawowych technik grafiki komputerowej) na różne aspekty przetwarzania, analizy i rozpoznawania obrazów: np. filtry, operacje morfologiczne, przekształcenia globalne, transformaty, segmentacja i detekcja konturów.
Oprócz tego, krótko omawiane są: podstawowe zagadnienia komunikacji człowieka z komputerem, różne modele interakcji człowiek-komputer, a także synteza, analizy i rozpoznawanie mowy, jak również ogólne zasady i wytyczne projektowania nowoczesnych praktycznych interfejsów (w tym zagadnienia komunikacji z komputerami przyszłości).
W semestrze zimowym 20/21 zajęcia będą prowadzone zdalnie na platformie MS Teams (patrz niżej) a materiały wykładowe i inne będą sukcesywnie zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu. Link do teamu GR-Grafika i komunikacja podany jest na stronie Moodle przedmiotu.
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
Przedmiot dla studentów studiów II stopnia (informatyka, semestr 2).
Przedmiot ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat różnych form kompresji danych i celowości ich użycia w różnorodnych sytuacjach praktycznych. Studenci są zapoznawani z wybranymi metodami kompresji danych i sposobami ich realizacji.
W semestrze zimowym 20/21 zajęcia będą prowadzone zdalnie na platformie MS Teams (patrz niżej) a materiały wykładowe i inne będą sukcesywnie zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu.
Link do teamu GR-Kompresja danych podany jest na stronie Moodle przedmiotu.
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek
Przedmiot obieralny dla studentów I stopnia informatyki (nominalnie semestr 5).
Przedmiot przedstawia podstawy teoretyczne i omawia typowe
rozwiązania w różnorodnych zastosowaniach robotyki. W czasie ćwiczeń wybrane
przykłady będą szczegółowo analizowane i rozwiązywane (w niektórych przypadkach
z użyciem prostego oprogramowania).
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie specjalistów informatyki z bardzo szerokim i zróżnicowanym światem robotyki, a tym samym umożliwienie im aktywnego uczestnictwa w interdyscyplinarnych zespołach pracujących nad naukowymi, przemysłowymi lub komercyjnymi projektami związanymi z tą dziedziną.
W semestrze zimowym 20/21 zajęcia będą prowadzone zdalnie na platformie MS Teams (patrz niżej) a materiały wykładowe i inne będą zamieszczane na stronie Moodle przedmiotu.
Link do teamu GR-Podstawy Robotyki podany jest na stronie Moodle przedmiotu.
- Autorzy kursu: Andrzej Śluzek