Szkolenia obejmują trzy obszary tematyczne:
- E-learning w strukturach środowiska akademickiego, czyli informacje o tym:
- czym e-learning jest (lub nie jest),
- jak wpisuje się w metodologię kształcenia akademickiego,
- jak jest realizowany na świecie,
- jak wygląda rozwój e-learningu w Polsce,
- jakie są doświadczenia innych uczelni,
- czego od e-learningu możemy oczekiwać we własnej pracy dydaktycznej,
- jakie są problemy organizacyjne, z którymi należy się liczyć przy planowaniu e-learningowego wspierania zajęć dydaktycznych.
- Narzędzia do tworzenia kursów e-learningowych, czyli informacje o tym:
- E-learning jako element warsztatu dydaktycznego nauczyciela akademickiego, czyli informacje o tym:
- jak zaplanować i zrealizować e-learningowe wspomaganie procesu dydaktycznego dla różnych przedmiotów o charakterze teoretycznym i praktycznym, w trybie audytoryjnym i laboratoryjnym,
- jak poradzić sobie z trudnościami technicznymi, mentalnymi i organizacyjnymi, które pojawiają się po stronie wykładowców i studentów,
- w jaki sposób zorganizować sobie wsparcie i pomoc techniczną,
- jak konstruować program zajęć z uwzględnieniem wsparcia e-learningowego (blended learning),
- jak prowadzić grupę, z którą pracujemy w tak zróżnicowany sposób,
- jak zorganizować środowisko edukacyjne z udziałem kilku grup,
- jak pisać scenariusze i współpracować z osobami zapewniającymi pomoc techniczną w tworzeniu materiałów edukacyjnych,
- jaki typ materiałów (forma przekazu) przydaje się do realizacji wybranych treści,
- jakie zasady trzeba uwzględnić, aby dobrze zaplanować proces, a jeszcze lepiej go zrealizować
- a także informacje o wielu różnych problemach metodycznych i technicznych, z którymi stykamy się w e-learningu.
I najważniejsze: jak zmniejszyć niepokój, że coś się nie uda!
Każdy z opisanych obszarów tematycznych tworzy 14 godzinny blok. Tematy realizowane są przemiennie, tak aby można było jednocześnie:
- śledzić sposób konstruowania struktury metodycznej,
- obserwować wykorzystanie do tego konkretnych narzędzi,
- analizować skuteczność dydaktyczną planowanych działań.
Uczestnicy będą mieli okazję praktycznie zastosować te informacje tworząc własne materiały, które wykorzystają w kolejnym roku akademickim. Uzyskają w tej pracy pomoc ze strony osób prowadzących zajęcia, jak też i pomoc ze strony realizatorów projektu.
Więcej informacji o szkoleniach na stronie projektu http://elearn.sggw.pl/?cat=4